İhsan Oktay Anar- Kitap-ül Hiyel

Kitap ül hiyel oldukça etkiliyici bir kitap ve ardında insanın zihninde pek çok soru bırakıyor. Mesela önceki devirdeki insanların yaşanmışlıkları hayatımızda nereye kadar etkili olabilir? Bu soruyu cidden kendinize soruyorsunuz. Diğer taraftan bulduğumuz çözümlerin toplamı olan teknoloji mi yoksa bütün mahlükatın toplamı olan kreatoloji mi daha önemli acaba? Bu soruların cevabı kitapta yok. Ama soruları net sorduran bir kitap. Yazarın okuduğum ikinci kitabı ve postmodern tarzda yazılmış güzel bir kitap olduğunu düşünüyorum. Kitap birazda yaşamında mucize arayan tiplere yakın gelebilir. Bu kitap için düşündüklerim ilk okuma için bunlar. 03-04-2019 Ankara’da okudum.

İhsan Oktay Anar- Yedinci Gün…

İhsan Oktay Anar ‘ın Yedinci Gün romanı da bitti. Yazarın değişik anlatım metodları var ve hikaye de çok fantastik. Tür olarak bilimkurgu öğeleri içeriyor ama olaylar geçmişte geçiyor. İnternette yazar için postmodern türün temsilcisi denmiş. Demek ki postmodern böyle bir şeymiş. Kitabın sonu çok anlaşılır değil ve bence biraz havada kalmış. Kitap tam olarak bitememiş gibi. Yine de kendini okutturan, insanı hikayenin içine çeken başarılı bir anlatım ve hoş bir kitap bana kalırsa…

Orhan Kemal- Serseri Milyoner

Orhan Kemal’in Serseri Milyoner’i de bir Ocak gecesinde okundu ve bitti.

Güzel kitap ama olaylar biraz hızlı gerçekleşiyor gibi. Kitap zengin olan istediği her şeye sahip olabilir mi? Bunu da düşündüren bir kitap. Orhan Kemal bu kitabı alışkın olduğumuz gibi küçük ve fakir insanlar değil. Zenginler hakkında yazmış. Okunabilir bir kitap.

Orhan Pamuk-Kara Kitap

Bu güzel Aralık gecesinde okunarak biten bir Orhan Pamuk şaheseri daha. Yazar bazı hikayeleri harmanlayıp yeni ve çok hoş hikayeler çıkarma makinesi gibi. Yine çok etkileyici bir kitapla başbaşa Orhan Pamuk hasbihalimi bu kitabı da bitirerek başarı ile tamamladığımı düşünüyorum. Bazılarının söylediği gibi Orhan Pamuk ne yazsa okunur efendim.

Oğuz Atay- Tehlikeli Oyunlar

Kitabı yaklaşık 200 sayfa okuduktan sonra bıraktım. Yazar aydın karakterin iç bunalımlarını irdeliyor ama ben hızlı okumadığım için hikayeden koptum. Dahası hikaye çok çok geri planda. Ön planda karakterler ve onların özellikleri var. Belki psikoloji hayranı kişilere okunabilir gelebilir. Benim tarzım değil. Kitabın bazı bölümleri karavanda okunmuştur.